EL CONSORCI DE RESIDUS RIBERA I VALLDIGNA, UN SERVEI ESSENCIAL PER LA CIUTADANIA

El Consorci Ribera i Valldigna va ser el primer a informar la població dels seus 51 municipis, a través d’un vídeo animat, com tractar els residus domèstics en els temps de Coronavirus

També ha promogut el reconeixement públic de tots els seus veïns a l’activitat, moltes vegades invisible, que realitzen els treballadors de la xarxa d’ecoparcs i del Complex de Valorització de Residus Domèstics de Guadassuar amb diverses iniciatives on-line.

Durant l’estat d’alarma decretat per a pal·liar la crisi sanitària, el Consorci de Residus Ribera i Valldigna ha continuat, amb totes les mesures sanitàries de seguretat, prestant dia rere dia els seus essencials servicis de gestió i tractament de residus i de recollida selectiva de residus domiciliaris especials en la seua xarxa d’ecoparcs.

Per al President del Consorci Ribera i Valldigna, Salvador Montañana, “la gestió que realitzem des del Consorci, durant els 365 dies de l’any, és un servici essencial per als nostres veïns i veïnes, i, davant de l’emergència sanitària, no hem pogut més que augmentar els nostres esforços, perquè en estos moments era més important que mai per als Ajuntaments als què donem serveis”.

Així, encara que l’estat d’alarma ha suposat la paralització de nombroses activitats, “el tractament dels residus domèstics, l’obertura dels ecoparcs per a donar servici als Ajuntaments i a les empreses de serveis essencials i als propis ciutadans, no podia parar, per la qual cosa nostres treballadors i treballadores han estat sempre al peu del canó, i el continuen estant”, segons Montañana.

Informació constant i recursos educatius als municipis

A més, el Consorci Ribera i Valldigna va ser el primer dels 13 Consorcis de la Comunitat Valenciana a proveir un vídeo animat amb explicacions clares de com tractar els residus en cas de Coronavirus, o de símptomes del mateix, que ha sigut editat i distribuït en tres idiomes; valencià, castellà i anglès, i àmpliament distribuït a través de xarxes socials, grups de whatsapp i els propis alcaldes i alcaldesses “perquè ningú tinguera cap dubte”. Això li ha suposat figurar com una de les bones pràctiques d’Espanya en matèria d’informació a la ciutadania i residus en els temps de crisi sanitària causat per la pandèmia del COVID-19.

Per tots estos motius, a més, el Consorci Ribera i Valldigna ha sigut també el primer a promoure un agraïment públic a tots els treballadors i treballadores que gestionen els nostres residus dia rere dia, per mitjà de la promoció en els seus propis municipis, d’un aplaudiment col·lectiu, en aquests moments, per a l’esforç de sempre dels nostres treballadors. “És una cosa que ens demanava la pròpia ciutadania -ha assegurat el President del Consorci- i nosaltres, com no podia ser d’una altra manera, ens hem posat al front també d’este merescut reconeixement”.